Zdravé domáce nanuky pre deti: 4 triky, ako ich pripraviť

zdravé sladkosti pre deti

Zdravé domáce nanuky pre deti: 4 triky, ako ich pripraviť

Horúce letné dni si deti rady spríjemňujú zmrzlinou. Chcete mať istotu, že je plná vitamínov a bez zbytočného cukru? Vyrobte im domáce nanuky. Prinášame vám niekoľko trikov, ako ich jednoducho pripraviť.

1. Použite čerstvé sezónne ovocie

Formy na nanuky môžete naplniť akýmkoľvek rozmixovaným ovocím. Vždy uprednostnite čerstvé a sezónne plody. Obsahujú totiž omnoho viac vitamínov, antioxidantov a prospešných látok pre vašich drobcov. Dovezené produkty sú často chemicky ošetrované, aby dlhšie vydržali a tým strácajú množstvo cenných živín.

Nemusíte sa báť, že ovocie mrazením stratí dôležité látky. Ak sú spracované v stave najvyššej čerstvosti, zachovajú si ich. Lokálne suroviny dodajú vašim nanukom výraznejšiu chuť, vôňu aj farbu. Vaše deti si pochutia a navyše príjmu živiny, ktoré ich organizmus potrebuje.

Osviežte seba aj svojich drobcov v týchto horúcich dňoch chutnými domácimi ovocnými nanukmi 🙂 Recept na ovocné nanuky nájdete aj v knihe #mamamnam na strane 222 a je vhodný od ukončeného 12. mesiaca

2. Cukor pridávajte s mierou

Ak používate produkty, ktoré sú príliš kyslé, môžete zmes ochutiť cukrom. Pridávajte ho však s mierou. Strava detí do dvoch rokov by ho takmer vôbec nemala obsahovať. Do šesť rokov by nemali konzumovať viac ako šesť čajových lyžičiek denne. Potrebné sacharidy by mali prijímať skôr formou ovocia. Sladidlo môže byť totiž návykové.

Ak predsa len cukor použijete, zvoľte skôr menej rafinovaný trstinový alebo kokosový. Radšej sa vyhnite brezovému, ktorý pre deti na pravidelnú konzumáciu nie je vhodný.

TIP:

Zmes perfektne osladí zrelý banán, ktorý sa dobre kombinuje s kyslastým ovocím ako sú napríklad čučoriedky, maliny, černice a mango.

 

3. Zakomponujte mliečne výrobky

Ak do vašej rozmixovanej zmesi nepridáte kravské ani rastlinné mliečne výrobky, zmrazením vytvoríte sorbet. Tak sa označuje chladený dezert, ktorý sa vyrába zmiešaním ľadu so sladidlom a rozdrveným ovocím.

Ak sa rozhodnete do nanukov pridať kravské alebo rastlinné produkty, vytvoríte gelato. Tak poctivú a kvalitnú zmrzlinu volajú Taliani. Hlavnou prísadou je mlieko alebo smotana. Vy môžete pridať napríklad aj kyslú smotanu, tvaroh alebo jogurt. Dokonca aj kefír či acidofilné mlieko.

Mliečne výrobky sú zdrojom hodnotných bielkovín, vápnika a vitamínov nevyhnutných pre zdravý vývoj detí. Nanuky s obsahom laktózy sú vhodné od jedného roka.

Prázdninové dni si treba vychutnať! Pripravte deťom Malinovo-mandľovú zmrzlinu z troch ingrediencií 😊 Recept nájdete v knihe Mama mňam na strane 246.

4. Zapojte do prípravy nanukov deti

Výroba domácej mrazenej pochúťky nie je vôbec žiadna veda. Stačí, ak si zadovážite formu a potrebné ingrediencie. Nanuky môžete dokonca pripraviť spolu s vašimi ratolesťami. Môžu si ich ozdobiť kúskami kiwi, jahôd, malín alebo čučoriedok.

Na skrášlenie môžu použiť aj strúhaný kokos alebo chia semienka. Domáce nanuky sú plné živín. Vašim deťom budú navyše chutiť omnoho viac ako polotovary z obchodov.

Svieže ovocné nanuky môžete podávať deťom už od jedného roka. Jednoduchý recept nájdete v knihe Mama Mňam.